27 de maig 2011

GAVARRES EXTREM, I MÉS....

125 km.
2500m.de desnivell acumulat.
9 hores de pedalar.
El Track.

Avui la crónica de la Mega ruta btt,la fa el company de Torroella de Montgrí,en Santi Lloveras.

Un servidor,(Santi),en Paco i en Narcís havíem parlat de fer una volta llarga amb la finalitat de preparar la Transpyr i la Quebranta, i a les set del matí ens varem posar mans a la feina. Com que es tractava de fer Gavarres, dons en Narcís desconeixia alguns cims d'aquesta serralada, vaig plantejar de fer una ruta que la travesses des de Llevant cap a Ponent. Sense saber de cert on comencen les Gavarres, per no equivocar-me,varem anar cap al Delfin Verde i travessant el Daró cap a la Font de Sa Bruixa
,pujar cap a Begur i dirigir-nos al Quermany Gros.

Val a dir que com es habitual a cada sortida els veterans impartim classes practiques als novells i aquí va tocar rodar sobre sorra. El que va passar es que en comptes de rodar va esser de caminar, dons l'alumne (en Narcís), no progressa adequadament i en vistes d'això decidim enfilar pel dret al Quermany. Quan dic "pel dret" es pel dret i aixis varem coronar el primer puig del dia. Aquí ens deixa en Marc Barbosa que ens havia acompanyat des de la sortida. Cap a esmorzar toquen i ens parem a Llofriu a refer-nos. Ara toca anar cap a Fitor i aixis ho fem passant per la pujada d'en Ramón,trialera de Can Plaja i segon cim aconseguit.

Baixada de vertigen cap els eucaliptus i enfilem cap el Coll de la Ganga, travessem i pugem-pugem fins Puig d'Arques.Tercer cim. A els Metges hi falta gent i arribem cap a la una del migdia. Aigua fresca i entrepà . Baixem cap a la Font de l'Azina i com es habitual en èpoques en que hi ha abundància d'aigua hi trobem gent gaudint d'aquest paratge.Aquí proposo anar cap a Montnegre sí per la pista o per la senglanera i sense esperar contesta enfilo cap a la segona opció. Amb 26% de pendent a 39º , ens cabia un raig de suor que com diu un biker company de Lleida :semblava que teníem "lo puto grifo obert". Quart cim i cap Els Angels per pista i com que el novell ja tenia "gallitos" (ja no recordava l'episodi de la sorra), dons per pista es un toro desfermat, el vaig posar al seu lloc fent una trialera i al tenir que posar peu a terra va rebre una cura d'humilitat que es lo que imparteix un dels seus ídols que es en Pep Guardiola.!!!! Que n'aprengui!!!!!

Cinquè cim, aigua, gelat, tall de pa de pessic, cafè amb llet i cap Sant Martí Vell, Sant Llorenç de les Arenes, Sobránigues i anar rodant i pensant com podíem arribar als 2.500 metres de desnivell +. Pugem cap a Colomers per la Via Romana i cap a Jafre per el corriol de la bassa fins arribar a Les Olives on sense que se en-donessin compte els he vaig guia cap el Puig Segalar. Santa innocència.!!.Quan en Narcís reacciona ja es massa tard i cap al Puig Segalar comencem a pujar. Sisè i últim cim del dia.Peró com que no hem arribat fins els 2.500 + arribant al Montgrí ens hi enfilem fins que el Gps ens he don el màgic número de 125 km. i 2.500 mts. + 9 hores pedalant.Un plaer rodar amb aquesta gent.
Fins un altre.Salut i pedals.
Santi Lloveras.

125 km
2500 m +
rampes del 26 %
que tens a dir de l'alumne ?
per una mica de sorra ...
i el cul com un mandril
juajuajua

Txema ha dit...

Paco, estas a tope!!! gran entrenament per els proxims objectius!! Una ruta molt guapa!!
Aquest any soc jo el que vull fer les Tres Nacions!! espero que fagi bon temps!! jeje.