12 de set. 2010

Full de Ruta.Set. 2010.
..............................

De Moguer Playa-Mazagón(Huelva) a el Chorro (Malaga) 501 km.-7 etapes

-1ª. ETAPA: consta de dos trams amb un total de un total de 55,20km. de unes 5h. segons condicions de la sorra i vent, son pocs km. però donem marge per gaudir si fa bo, de una etapa especial per la platja.
-MOGUER- MATALASCAÑAS, de 45km, d'aquest tram ja es va fer la meitat de uns 22km fins a la platja de Mazagon, punt de sortida, per anar a trobar el track ,direcció a Matalascañas, per un carril bici, val la pena fer un trencant a la platja a la altura de la Cuesta de Manelli.
-MATALASCAÑAS - SANLUCAR DE B.(Cadiz), 30 km. de sorra, es fa amb unes 3,30 hores, segons informacions,els primers metres es fan a peu o amb dificultat, sorra tova, pero si agafem la baixa-mar de seguida trobarem sorra compacte, tot el tram es fa arran de mar. El millor seria fer un esmorzar – dinar a Matalascañas i surtir cap a les 15h., la previsió de marea alta a les 13h.48m. i punt mes baix 20h. ,no tindrem assistència fins arribar a Sanlucar de B. Cal agafar el transbordador per passar el riu abans del vespre. El que no arribin a temps tindran que nedar....!!!

2.ªETAPA: Tres trams, sense un interes especial ni dificultat aparent, si no tenim vent en contra, amb un total de 76,10 km. unes 5h.30m. De Sanlúcar fins a Chiclana de la Frontera. Desnivell acumulat .472 m
-SANLUCAR - PTa. SANTA MARIA (Las Beatillas)33,3km. 2h.15m. tram senzill i planer, per pistes agrícoles asfaltades. Atenció als encreuaments
-LAS BEATILLAS - PUERTO REAL 27,6km. 2h. creuem el riu Guadalete. Meitat asfalt, zona de platjes.Els 2.5km. finals per la n-IV direc. hospital
-PUERTO REAL - CHICLANA 17,7Km. 1h.20m. Pista 87% ,fàcil, molta navegació, canvis de direcció i encreuaments.No cal anar al final d'etapa ja que sinó tindrem de recular, després de travessar I'autovia, i entrar a Chiclana cal agafar la direcció carretera de la "playa de la BARROSA". Estem a la "cuna de la Chipionera”....i de los chipirones....!!!

-3ª. ETAPA: Quatre trams amb un total de 78.80km. i 744m desnivell, unes 6h.amb zones de gran interès paisatgístic i ben valorades, pista, asfalt i camí. Tornem cap el mar, urbanitzacions, platges i penya-segats. Si fa bo es pot fer una banyada. Passar el pobles per el passeig marítim Per acabar l'últim tram enfilem cap a la muntanya, sense arribar a Facinas. Des de Cabo Roche veurem Trafalgar.
-CHICLANA DE LA FRONTERA - CONIL DE LA FRONTERA 22,2Km. el punt de sortida esta a la sortida paral·lela a I'autovia. 1 h.40m. dific. Baixa/mitja amb 7km de corriols, resta meitat asfalt i terra, zona de cales, passant per el far de C.Roche. enfront d'aquesta costa va tenir lloc la batalla de Trafalgar. Aquest tram,sense gaire desnivell, es un puja- baixa constant
-CONIL DE LA F. - BARBATE 23,2Km. 1h.35m. dif. nivell mig, sortirem per la Senda Costera C.3, passem per la platja del Palmar on fan surf i pujarem als penya-segats on trobem la Torre del Tajo de Barbate (100m.) zones de sorra que es poden fer per carretera, des de Palmar al Faro i, de Caños de Meca per les pinedes.
-BARBATE - ZAHARA DE LOS ATUNES 8,8Km. 35m. dif. mitja ja que el carril bici esta pie de sorra, millor per la platja si la marea es baixa o per la carretera.
-ZAHARA DE LOS ATUNES - FACINAS 24,6Km. 2h.15m. dif. mitja, a traves de una urb. fins al Faro Camarinal, vista espectacular, a partir d'aquí deixem la costa per anar cap el interior a traves de boscos i parets de roca, No cal arribar a Facinas, no hi a lIoc on dormir. Cal agafar la ctra. N-340 direcció Trafalgar duran 4 km per arribar al Cortijo. Podem fer una "capea."......!!!

-4ª. ETAPA: Tres trams en total 74km. i 1570m desnivell acu. i 7h. sera un del dies de mes quilometres, de nivell mig , passant Tarifa pel interior. Des de "el Cortijo" em
de recular o agafar la furgo,per anar a Facinas, (5/6km) on trobarem el punt de sortida.
FACINAS - PUERTO DE EL BUJEO 30,42km. 3h nivell mig cota max. 420mt. cota mino 300mts., max.700mts, pista 100%. Zona de bosc de sureres i pins.
PTa. DE EL BUJEO- LOS BARRIOS 26,30km. 1h.50m. nivell baix, passem per el Puerto de la Higuera i mirador Hoyo de don Pedro, per anar baixant.
-LOS BARRIOS- CASTELLAR de la Ftra. 28,45km. 1 h.30m. nivell mig
80% asfalt. Boscos de sureres. L'últim tram de 9km fins el Castillo de Castellar el deixarem per l'endemà, axis entrarem amb calor de bon mati ( per pair I'esmorzar)
Nit: Castellar. Antic convent, aprofiteu la força del esperits per una nit de reflexió, pau i molta oració.

-5ª ETAPA: Dos trams, uns 70 km. ¡casi 6 hores, el primer tram sen8e dificultat per pistes de terra en 90% amb algun tram mes tecnic i prácticament pla, si exceptuem es primers
9km. fins el Castell. El segon es torna dur amb un coll "Carrera del Caballo" de 810 m. Parc Natural de sureres, amb senglars i cérvols, espectaculars paisatges.
-CASTELLAR VIEJO- JIMENA DE LA FRONTERA 21,23Km. 2h.10m. tram pràcticament pla, amb algun tram mes tècnic, 90% pista, zona de parc natural.
- JIMENA DE LA FR.- EL COLMENAR 40,10Km. 3h 40m. , aquest tram forga lIarg i trenca cames, amb un desnivell acu. de 780m. amb alguna collada, 65% pista de nivell mig -alt, a destacar la vall del riu Hozgarganta, una de les ultimes encara verges i despoblades.
Nit a El Colmenar, poble de quatre cases, possibilitat d'anar a sopar a Gaucin,13.5Km. Reservat: Casa Rural Ahora.( pachuli, espelmes, massatges, sauna, gallines ???)

- 6ª. ETAPA: Entrem a la província de Malaga, dos trams, uns 57km. i unes 7h.45m. tot i que no son mols quilometres, serà un dia força dur, amb força relleu, gorges, ports, valls, etc. altura max. 850m. per acabar a Ronda
-EL COLMENAR-JIMERA DE LIBAR 35,80Km. 4h.30m. Tram de pujades i baixades 815m. desnivell acum. Cal tenir en conte 6km. 15% de camins,
60%pista, trobarem varies vegades la via del tren.
- JIMERA DE LIBAR-RONDA 20,20Km. 3h15m. Tot el tram sera un anar pujant, i al final una forta pujada de 2km al 10.5%, també tenim 40% de camins i el resta pista. Passarem per la Cañada Real de Gibraltar, la Cueva del Gato i bonics paisatges.
Nit a Ronda, visita turística .Podem anar a veure una "corrida".....!!!

-7ª. I ULTIMA ETAPA: Tres trams, un dels dies forts ..!!, 65km. 7h.20m. i uns 1565m. desnivell acu., passarem per el parc natural Sierra de las Nieves i per un del punts mes alts, 1150m., i algun tram a peu, 15% camins. Seria bo que aquest dia, matinéssim una mica, per tal de disposar de una mica de marge de temps a la tarda.
-RONDA- EL BURGO 26,50Km. 3h.45m., tram de dificultat alta, física i tècnica, difícil orientació, port de Lifa (1150m) i baixada forta fins el riu Turón
- EL BURGO-AROALES 21Km. 3h., nivell mig, 100% pista, fins el quilometre 13 sera tot pujada fins arribar al punt mes alt 830m. despres tot baixada.
-AROALES- EL CHORRO 16km.2h.40m. nivell mig/alt, desnivell acu. de 515m, seguin el GR-7. Aquest tram si anem amb retràs seria bo fer-Io per la carretera asfaltada que voreja el pantà, per tal de poder carregar els estris per anar a dormir a prop de Granada a unes 2h escasses, per tal de guanyar temps en el camí de tornada a casa.
Proposta, de sopar a Granada, agafar taxi fins el centre, visita nocturna i sopar amb "tablao flamenco".

Nota de l'organització: aquest es un programa definitiu, tot i aixo l'organització es reserva el dret de modificar qualssevol dels paràmetres. Si algú no esta conforme necessitara la majoria mes un, dels participants en primera convocatòria. Tot litigi serà resol per el Tribunal Superior de Justícia de les illes Caiman.
Suggeriment: entreneu forca, si pot ésser d'amagat per no ensenyar les cartes, i si pot ésser no us trenqueu res, últimament hi a un virus, apart d'en Jaume que ell ja sa trencat una costella (em sembla que ho fa expressament per que axis s'ho passa mes be). Traieu la pols de les burres, tan sols per fer veure que anem amb bici. Força i Pedals.
Nota : Ja no queden més places...!!!