19 de nov. 2010

LA RUTA INVENTADA (Maçanet/Hostal de la Muga)

La setmana passada els components de la colla del Dijous varem parlar de fer una ruta pel terme de Maçanet de Cabrenys.Les premisses eren sortir de Maçanet o de Tapis,i anar fins l'Hostal de la Muga passant també per territori de la Catalunya Nord (Custoges).
Amb aquestes dades ens hem inventant l'itinerari ,agafant algun tros de pistes que ja coneixem ,i utilitzant la tecnologia que es ofereix el Google Earth.

Amb les eines d'aquest programa, podem dibuixa els talls de camí que no coneixem, per arribar als diferents llocs i aconseguir una ruta circular.Tot això sempre te un punt d'aventura ,ja que molts camins i corriols ,es perden per sota els boscos,i per be que des de casa i davant l'ordinador ,tot es veu fàcil,a l'hora de trepitja el terreny et pots emportar moltes sorpreses.El tema del desnivell ja el tenia bastant controlat,però el tema de corriols tècnics ,no tant.

Per tant,em vaig "inventar" un track molt maco de 48 km.que sortia de Maçanet i passant per alguns llocs bastant verges,complia amb tots els requisits per fer una ruta entretinguda i amb un punt "d'aventura senglanera",que tant agrada amb alguns dels nostres integrants.

I vés per on ,la cosa va anar més bé del que em pensava.Només ens varem acollonir una mica quan a la pujada de la Mare de Déu del Fau, una pedra malaida em va torçar la patilla del canvi; ja ens veiem fent mitja volta..!!Peró gracies a la bona tècnica d'en Tati ,i l'Abdon varem aconseguir adreçar una mica la cosa,i continuar el camí.

En Narcís (i també jo) tampoc no les teníem totes ,em veure que un corriol molt tècnic(d'arrossegar les bicis ), s'anava allargant mes del que esperàvem.Peró la cosa es va tornar posa de cara,i després del corriolet, varem venir pistes mes suaus,i vistes meravelloses que varen complaure a tots.Al arribar al Mas de la Trilla varem agafar una pista verge i desconeguda que ens va portar per la marge dreta del Riu Muga.Al·lucinant, veure el Bassegoda davant nostre,i la Muga a sota.
Una meravella pogué descobrir nous camis al cor d'aquests muntanyes ..!!!

Un cop arribats al Hostal de la Muga,i vist que no ens volien atendre,(l'Abdon volia unes xulles de cansalada i unes cerveses)varem continuar el nostre camí cap a Custoges ,entrant a la Catalunya Nord.Jo no podia canviar de pinyons,i anava una mica "atrancao",com diu el meu company, Pepe.Per sort els companys m'ajudaven a les pujades (alguns van molt sobrats) i vaig fer les rampes més dures sense esforç-arme gaire.

Després d'arribar a Custoges,ja varem enfilar la baixada directament cap a Tapis i Maçanet,perquè la gana es feia corre a tots, i varem acabar ,com sempre amb un bon dinar de germanor a Can Mach.Una ruta que recomano a tothom que la vulgui fer..!!,però atenció amb el desnivell acumulat, 2.000m..!!
Fins la propera..!!
Fotos de la sortida.

Narcís Nogué ha dit...

Fantastica ruta, ens ho varem passar molt be.
Si algú vol dinar o esmorzar a l'Hostal de la Muga que truqui abans.

tati ha dit...

Al final les cames pesaven però m´encanta això de descobrir noves rutes i tenir el bubte. En repetirem.