22 de juny 2010

L'INFERN DEL 3 NACIONS

Molt feliços el dia abans a Puigcerdà..
Pot sembla que el titol de l'entrada es massa fort per la crònica de la Marxa Ciclista de les 3 Nacions,però crec que el que varem passar el Diumengue, fent aquesta marxa,no es pot descriure d'un altre manera.De 528 inscrits es varen retirar 238..!!Las xifres cantan,l'escabetxina va ser terrible.Sembla imposible ,pero un 20 de Juny, la fred,la pluja i el fort vent podem acabar amb las forces i les ganes,de molta gent.

Varem sortir un bon grup de Impulsos de Puigcerdà, i de tots crec que era l'únic que s'estrenava amb una marxa de carretera,....i quina estrena...!!!Com que ja sabia que trobaríem mal temps ,em vaig preparar un una motxilla petita ,amb roba per abrigar-me.Ja ser que els pros. no porten res ,però jo no ho soc....je,je
La veritat és que vaig pagar la "novatada", els primers 50 kilòmetres, fins arribar a la Seu d'Urgell .Em despenjava sense adonar-me,per por d'apretar massa ,i després ,al quedar tallat, em costava molt tornar al grup, amb el vent de cara.Tot aquest desgast em va passar factura més tard.Em una d'aquestes tallades que vaig patir ,vaig veure la furgoneta del equip de l'Hermida que participava a la prova, i amb ell que havia deixat roba i tornava a la cursa,vaig apretar per posar-me a la seva roda i em va portar fins el grup..!! Quin luxe..!!l'Hermida fent de gregari meu. je,je..

Gentilesa d'en Luis Recuenco
A l'entrada de Andorra no les tenia totes ,perquè les cames me las notava molt carregades i a las primeres pujades fortes, no tirava ni a la de tres.
Per postres ja va començar a rufejar ,i la fred era cada vegada mes intensa.Ens varem trobar un grupet dels Impulsos em un avituallament ,i tothom pensava
amb el calvari que ens esperava fins a dalt.L'aigua neu que anava caient, cada vegada era més intensa, i per las meves cames corrien una especie de fiblades ,que jo mai havia notat abans.Males sensacions...!!!
Al arribar a Soldeu comença a nevar...!!.La neu esta glaçada i pica a la cara ,semblava que et clavessin agulles...El meu ritme ja es de pura supervivència,però intento desconnectar mentalment de tot, i pensar només en arribar fins al Pas de la Casa.

Gentilesa d'en Luis Recuenco
Trobo gent que gira cua i dona la volta...... molts no van prou abrigats i el fred es molt intens.Al comença el Port d'Envalira,es produeix un miracle .!!,noto las cames millor,no estan per moltes alegries,però no em fan mal i sembla que el avisos de quedar enrampat van desapareixent.
Aprofito per pedalar dret durant una bona estoneta,però sense forçar ....Sembla que he vençut la crisi del pitjors moments..,però estic equivocat..!! Vaig mirant per munt i el cim es veu lluny i molt tapat..També patirem a la baixada..!!Abans d'arribar a dalt ja no sento els dits de les mans.Aguanto fins a dalt i espero una mica per posar-me tot el que portava a sobre.Las primeres corbes de baixada son molt perilloses ,el vent bufa molt fort i em fa anar d'un canto a l'altre, la neu granulada em colpeja la cara,i la carretera esta molla i glaçada ....es l'infern final...!!!Em paro i trec de la motxilla tot el que tinc ,un altre impermeable ,un bluf i un guants.Tinc treballs per pos.armo perquè no sento els dits,i el vent s´ho vol emportar tot..... la bici també..!!

Quan aconsegueixo arrancar ,vaig amb molt de compte,i esperant que mes avall ,la situació millori una mica...Arribo a la frontera francesa i veig a bastants ciclistes que estan parats.....es retirant ..!! ,potser es lo mes assenyat amb aquestes condicions..Peró crec que ja he arribat fins aquí ,tinc que aguantar fins el final i no em paro...Al cap d'una estona la baixada es suavitza i al volguer tornar a pedalar em trovo em que la cadena no enganxa...Penso que s´ha sortit de lloc, i que ja agafara ....i catacroc...!!! Merda ,que ha passat.? Em paro i veig que la cadena s´ha embolicat i a quedat com un vuit..!!Intento posar-la be ,però no puc.S'ha acabat..!,penso que potser he fet malament de no quedar-me a la frontera.Estic sol i glaçat i només pendent si passa alguna moto de la organització .

Peró de cop..... un altre cop de sort...!!! Arriba una furgoneta amb el colors del equip Merida-Multivan.,es para al meu costat i baixa un noi ...era l'Hermida...!!!Si senyor ...el mateix J.Hermida que m'havia ajudat a la baixada ,es va retirar, veien las condicions extremes de fred i vent .!!.Em va dir si necessitava quelcom ,i li vaig dir que tenia la cadena embolicada ,i no la podia arreglar ,va cridar amb un altre noi que baixes de la furgo,i amb un moment va desfer tot l'embolic..!!Llavors em diu que ja puc continuar i em don ànims per arribar fins a Puigcerdà.Quin crac..!!!Em va salvar de la retirada..!! Li vaig donar les gracies ...i per vall..!!! Ja nomes quedaven 30 kilòmetres i lo pitjor ,ja estava passat.

_________________( gentilessa d'en Carles.. http://carles-bici.blogspot.com)
_________________Bicis de corredors retirades
Quan faltaven 15 kilòmetres em varen atrapar un noi i una noia que baixaven com coets, vaig aprofitar per agafar roda, i em varem portar fins a Puigcerdà, a molt bon ritme.I per fi, al creuar la ansiada meta, vaig tenir la sensació de que aquest meu debut a la carretera ,el podré recordar per molt de temps...!!!
Del grup que varem anar, tres varen haver de retirar-se i només varem sobreviure els quatre més vells de la colla,en Narcís N.,en Tati ,en Jacint i un servidor.
En Lluís B.i en Met ,i en Ramon, també varen lluita com valents.Enhorabona a tots.!!
També felicitar a l’organització que s’ha vist sorpresa una climatologia tant adversa ,i que a tingut molta feina portant a la gent i las seves bicicletes.També a tots els voluntaris que estaven en els avituallaments i que han passat molta fred.

El tres Nacions ja el tenim al sac,..!!
Gracies Hermida..!!! ,..però hem aguantat més que tu,...je je.!!

La crònica d'en Tati
La crònica d'en Narcís Nogué
La crònica d'en Luis Recuenco.
També sortim els successos de La Vanguardia ..!!!!
Aquí teniu un vídeo de la Mònica," NINABIKE",(podeu llegir la seva crònica)una campiona que va aguanta fins el final.

(c)Ninabike.

NARCÍS NOGUÉ ha dit...

Quina gracia Paco, aquest en Luis Recuenco que li has agafat les fotos me'l vaig trobar baixant i va dir-me que es parava a casa d'un seu amic alcalde del poble que te un bar i per les fotos del seu blog veig que es veritat, el mundo es un pañuelo.

TATI ha dit...

som la colla del dijous feliç.

carlessol@gmail.com ha dit...

Renoi !!
Hem sento orgullós de ser un dels que va finalitzar la Marxa, va ser horrible, de les pitjors experiències de la meva vida. Igual lo que vam fer va ser una imprudència, però les ganes d'arribar a vaig ens va fer continuar, ara passats els dies ho recordo com una gran experiència.

Per cert la foto del camió amb les bicis a dalt és meva.

Salutacions !!

Carles.

Anònim ha dit...

Vaja estreno!!!! després d'això, ja ho tens tot superat!!!!....per cert, jo soc dels que segur que hauria abandonat.
Ara, que veient com van carregar les bicis (com si fossin ferralla dins del camió de la deixalleria) m'ho hagués rumiat dues vegades, ja ja ja.....

Luis Recuenco ha dit...

Enhorabona. Amics, quin día vem passar, per explicar als nets.

Beni, tens la rao amb lo de las bicis

Go Up

Xavi ha dit...

Les meves felicitacions! Mare meva, ja et puc assegurar que té molt de mèrit acabar una cursa en aquestes condicions. Això d'anar pujant i veure com et vas endinsant al mal temps més i més i que no saps que t'espera debia ésser molt dur. Impressionant! Felicitats a tots aquells que van acabar la cursa!

Encarni ha dit...

Moltes felicitats a tots els que vareu fer aquesta prova, acabada i sense acabar.

Santi Val ha dit...

Mare meva!!! Nevant i tot en ple juny... de locos!! He al·lucinat amb la crónica, uff colla sonats jeeje!! I que gran que es l'Hermida!!! Felicitats ets un crack i està vist que no hi ha res que et pari!!!

Noe SLopes ha dit...

Vaya estreno!!!!! Despues de esa puedes decir que estas marcado a "hierro y fuego" (o mejor cambiar por "nieve y hielo"), jeje
Que crack el Hermida ehh!!
Felicidades!!!

Ada Xinxó ha dit...

Ostres nano quina estrena!! Felicitats per haver-ho superat! Però mira que arribes a ser exagerat, per 4 gotes de neu, jejeje si només es van retirar la meitat!
L'Hermida és una passada i molt bona gent! i a més està com un llum, el Santi sempre m'ensenya els vídeos que fan els de l'equip Merida, és molt divertit.

nikabike ha dit...

Felicitats també!!! Quin mal de mans i de peus que vàrem passar... mare meva!! Merci x penjar el meu video!!! No sé com tenia forces x parlar!!! Fins una altra!!!

Txema ha dit...

Moltes i moltes felicitats Paco!!! la veritat es que em trec el barret!!! Debut a lo grande!! jeje. Acabar-la amb el temporal que us va fer, té un mèrit impressionant!!! Felicitats!!! Sembla mentida, 20 de Juny amb aquest panorama! buff. Cuida't i fins aviat!!